המכללה למיסים וחשבונאות

קורס השבחת חברות

מבוא
אחד הכלים המרכזיים בהפיכת תהליכי קבלת ההחלטות ובניהול נכון ועסקי הינו ה - ROI. עבודה על בסיס מודל ה - ROI הדורשת ביצוע הצדקה מבוססת מספרים ותרומה לשורה התחתונה של הארגון מגדילה את הסיכוי של הארגון לקבלת ערך גבוה יותר מההשקעות שהוא עושה בתחום טכנולוגיית המידע. הקורס מציג את המודלים והכלים המעשיים לבניית מודל של החזר השקעה. במסגרת הקורס יוצגו Case Studies בתחומים שונים, במטרה לשפר את הערך והרווחיות של חברות בכלים ניהוליים מודרניים. ההחזר על ההשקעה (ROI) בניהול נכון יכול להיות גבוה במיוחד, כאשר מיישמים כלים וגישות שונות לחישוב ההחזר על ההשקעה (ROI).

חישוב ROI מאפשר לחשב את הזמן הדרוש להחזר ההשקעה הראשונית, ובכך ליצור שיקול כלכלי בעד או נגד השקעה מסוימת, כניסה לפרויקט מסוים וכדומה. שיטת חישוב זו, שהגיעה מעולם המימון, פותחה בתחילת המאה ה-20, ע"י דונלדסון בראון, מהנדס אלקטרוניקה מחברת Du Pont על מנת לספק מענה לצורך האנושי של לקוחות, לדעת מתי הכסף שהשקיעו יחזור אליהם (נקודת איזון), מאיזו נקודת זמן יתחילו הרווחים לזרום, ואיך משתווים רווחים אלה מול ההשקעה הראשונית.

חישוב זה, הכולל שילוב מספר שיטות חישוב רווח אחרות נפוצות, זכה לתחייה עולמית מחודשת בעשור האחרון, והמונח ROI נכנס ללקסיקון והפך ל - Buzzword מרכזי ששומעים תמיד בימי עיון, כנסים ואירועים. ה - ROI הפך בהדרגה לכלי הנשק העיקרי של מנהל הכספים בארגונים - וכיום קשה להזיז השקעה ארגונית מבלי להציג נתוני ROI.

במחקר APQC נמצא כי ארגונים שיישמו ROI ביעילות בהחלטות ההשקעה שלהם נהנו מהחזר השקעה של 200% - שני דולר על כל דולר שהושקע. הסיכויים להצליח ליישם בחוכמה גוברים עם יישום כלי ניתוח רגישות  המאפשרים להעריך את מרווח הטעות בחישובים.

דלים רבים אחרים, כגון TCO ,TEI ואחרים מנסים להחליף את ה - ROI ככלי מרכזי בקבלת ההחלטות הארגונית. בתחקיר זה תגלה את יתרונות ה - ROI על שיטות אלה, את הדרכים ליישום מוצלח של המודל בארגון, ואת היתרונות שתוכל להפיק ממנו.


עובדות
  • מויותר מ-3,000 ארגונים כבר מיישמים את מתודולוגית ה - ROI ביותר מ- 44 מדינות.
  • יותר מ- 3,000 אנשי מקצוע עברו הסמכה של מתודולוגיה זו.
  • כ- 5,000 מחקרים המודדים השפעה עסקית מתקיימים כל שנה בתחום הפיתוח הארגוני וההדרכה.
  • למעלה מ - 20 ספרים בנושא כבר תורגמו ל - 28 שפות.
     

מטרות הקורס
הכרה ולימוד של מכלול הכלים והגישות שיסייעו לקדם את מטרות הארגון, והכל - בין שאתה משתמש ROI וותיק ובין שאתה משתמש ROI חדש.

קהל היעד
דירקטורים והנהלה בכירה.

היקף הקורס
היקף הקורס 130 שעות אקדמיות. הקורס בנוי מ - 26 מפגשים בני 4 שעות (5 שעות אקדמיות).

תעודה
המסיימים יקבלו תעודת גמר קורס מהמכללה למיסים ולחשבונאות.


תכנית הלימודים
נושא

תכנית לימודים

השבחת חברות

  1. הגדרות ומאפיינים.
  2. עקרונות הניהול המודרני.
  3. מנופים לרווחיות (מאיצי ערך).
  4. מנופים לרווחיות הקשורים לפונקציות הניהוליות השונות.
  5. מנופי רווחיות המבוססים על מדדים.
  6. מנופי רווחיות המבוססים על קונפליקטים.
  7. מנופי רווחיות המבוססים על גישות ניהול מודרניות.
  8. מנופי רווחיות המבוססים על איתור בעיות היסוד של החברה.
  9. הכרת המודלים הקלאסיים בתחום מדידה והערכה של למידה.
  10. הבנה מדוע ארגונים לא מיישמים את המודלים הקלאסיים ומה ה"חורים" במודלים הקיימים.
  11. יצירת הלימה בין תוכניות פיתוח ארגוני לצורכי הארגון.
  12. מדידת התרומה לעסק של תוכניות נבחרות.
  13. בניית מקצועיות של סגל הפיתוח הארגוני.
  14. מדידת ההצדקה התקציבית לקיום תוכניות פיתוח ארגוני.
  15. שיפור התמיכה הארגונית והנכונות לקיום והטמעת תוכניות פיתוח ארגוני.
  16. זיהוי תוכניות פיתוח ארגוני שאינן יעילות ונחוץ בהן שיפור או שינוי .
  17. זיהוי תוכניות מוצלחות עסקית שניתן ליישמן באזורים ועל קהלים נוספים.
  18. מדוע להצדיק כלכלית פרויקטי IT .
  19. ROI כמודל החזר השקעה - עקרונות ושימושים.
  20. המודלים השונים לחישוב ה -ROI .
  21. מחזור החיים של ה -ROI .
  22. מבנה צוות בניית ה - ROI בארגון.
  23. מקורות המידע לחישוב ה - ROI .
  24. חישוב התשואה על השקעה (ROI) , תוך בחינת התהליכים הבאים :
  • פרודוקטיביות.
  • עלות עבודה.
  • ביצועים פיננסיים.
  • ניהול מלאי .
  • תמחיר.
  • הכנסות מלקוחות.
  • תחזוקה ושירותי תמיכה לרכיבים טכנולוגיים.
  • שיפור תהליכים .
  • ייעול להגדלת שולי .
  • חיסכון בכוח אדם .
  • גידול במספר הלקוחות.
  • עלויות תחזוקת מערכות . IT –
  • שיפור ההכנסה מכל לקוח .
  • שיפור ההכנסה .
  • רמת נאמנות הלקוח .
  • ייעול הגבייה .
  • חיסכון בעבודה .
  • שיפור מערך הרכש .
  • שיפור ההכנסה פר לקוח.
  • חיסכון בעלויות ניירת.