בחרו עמוד

קורס הכשרת מאמנים עסקיים

מבוא
אימון הוא תהליך בו המאמן מסייע  למתאמן להגדיר חזון ,מטרות, ואסטרטגיה כללית, לבנות תוכנית עבודה, ולפעול למימושה. המאמן מלווה את המתאמן במסע להשגת מטרות. הם מסמנים יחד את ההזדמנויות שנקרות בדרך , ובודקים את האופן בו ניתן למצותם. המאמן והמתאמן מלבנים יחד את הסוגיות, החסמים, והבעיות המתגלים בדרך , מוצאים דרכי התמודדות ופתרון, ומפיקים לקחים מכישלונות והצלחות.

על פי כתבת תחקיר של ידיעות אחרונות שפורסמה ב-23.8.2006 במדור הכלכלי, עמוד 12 תחת הכותרת “הדבר החם הבא” קואצ’ינג צפוי להיות תחום מבוקש מאוד בשנים הקרובות.

להלן ציטוטים מהכתבה:

“מי ששוקל איזה מקצוע ללמוד או חושב על הסבה מקצועית חייב לבדוק, לפני הכל, את הביקוש שצפוי להיות למקצוע- לא רק עכשיו , אלא גם בשנים הבאות…. ביררנו עבורכם מה צפויים להיות המקצועות המבוקשים בשנים הקרובות :
….התחומים הטיפוליים מתרחבים בהתמדה בעשור האחרון. ילדים הולכים ל… ומבוגרים הולכים לקואצ’ינג או טיפול פסיכולוגי”.

….תוחלת החיים של אנשים ארוכה יותר ואנשים רוצים לשמור על איכות חייהם לאורך זמן, ולכן יש יותר מקום לדמויות טיפוליות. זה קורה כבר עכשיו וזה ילך ויגבר ב-30 שנים הקרובות.

….אנחנו הופכים לאנשי מחשב ולכותבי אימיילים, פחות מדברים עם אנשים, וזה גורם לבדידות. …מאמנים אישיים באים לתת מענה לכך”.

באימון עסקי מתמקדים באימון הקשור בעבודה. הוא מתאים לאנשים המרגישים תקועים בעבודה, לנמצאים בפרשת דרכים, למקבלי תפקיד חדש, ולאנשים המעוניינים להתחיל עסק עצמאי, או להגדילו. באימון עסקי עוסקים בהגדרת עוצמות, ובמיצוי ושיפור מיומנויות הקשורות להשגת יעדים  בתחום העבודה והקריירה.

בקורס מועבר ידע על תורת האימון. מרבית הגישות דוגלות בכך שמאמנים צריכים בעצמם להתאמן לפני שהם הופכים למאמנים. לפיכך, ההכשרה מתחילה בכך שהמאמנים לעתיד, עוברים בעצמם אימון בו הם מציבים את מטרותיהם, גוזרים את דרכי הביצוע,  ומתחילים לצעוד בדרך להשגת היעדים והמטרות. בנוסף, עוברים המאמנים תהליך של חניכה בו מאמנים משתתפי הקורס את עמיתיהם ומתאמנים הפונים אליהם.

מטרות הקורס
  • להכשיר אנשים ממקצועות מגוונים לעסוק באימון עסקי אישי.
  • ליצור  מאמן אישי-עסקי  איכותי.
  • ליצור הישגיות כלכלית ואישית.
  • להוביל את המשתתפים להצלחה אישית ועסקית.
  • להקנות ידע תיאורטי וכלים מעשיים באימון.
  • להתנסות ולתרגל אימון.
  • להעצים ולחזק יכולות אישיות ומקצועיות.
  • לפתח ראייה רחבה ויצירתית.
  • לגבש זהות מקצועית ייחודית.
  • להוביל ולהיות בטוח ללא תלות בתוצאת המשא ומתן.
  • לפעול “ללא מחיר” וליצור ביטוי עצמי מוחלט.
  • ליצור בהירות ולהימנע מערפול והתחמקות.
  • לבחור להוביל לבחירה.
  • ליצור את היכולת לזהות את מוקד העוצמה האישי.
  • ללמד את הטמעת הדוגמא האישית.
  • לפתח את בסיסי התקשורת בהם משתמש המנהיג ע”מ ליצור הבדל בסביבתו.
  • לנהל משברים ולהוביל לפתרון.
  • להכשיר מאמנים לפריצת דרך.
  • להקנות למשתתפים כלים ומיומנויות ישימים במגוון מצבי אימון.
  • ליצור אצל המשתתפים חוויה של צמיחה משמעותית.
קהל היעד

הקורס מיועד למעוניינים לפתוח בקריירה של אימון אישי עסקי אשר חפצים לגלות את הקסם שבתוכם ובקרב המתאמנים אצלם ולהעז לחיות אותו בגדול.

שיטת הלימוד 
הקורס יתנהל במתכונת של סדנה, שבמהלכה יתנסו הלומדים במצבי אימון פרטני וקבוצתי, במשחקי תפקידים, בניתוח אירועים, במתן משוב ובקבלתו. התכנית תלווה בקריאת חומר עיוני. 

הסדנה מאפשר לכל אדם לזהות תוך זמן קצר את סגנון ההקשבה והתקשורת של אדם/ בני אדם שמולו ודרך כך, לשפר את תוצאותיו העסקיות והאישיות, באופן היוצא מהרגיל.
במהלך הסדנה מתאפשר לכל משתתף להכיר, לזהות וללמוד את סגנון התקשורת שלו/ שלה ובאמצעות כך למקסם תפוקות וביצועים אישיים.

במהלך הקורס יתנסו המשתתפים בתהליך האימון, ירכשו כלים ומיומנות לעבודה באימון אישי וקבוצתי ויתרגלו מיומנויות מקצועיות שיסייעו להם ליצור פריצת דרך אישית ומקצועית.
המכללה למיסים ולחשבונאות עתירת ניסיון בתחום חדש וייחודי זה.

היקף הקורס
היקף הקורס 130 שעות אקדמיות. הקורס בנוי מ-26 מפגשים בני 4 שעות (5 שעות אקדמיות).
תעודה
המסיימים יקבלו תעודת גמר קורס מהמכללה למיסים ולחשבונאות.

תכנית הלימודים

נושא

 תכנית לימודים

הכשרת מאמנים עסקיים

  1. אימון – הגדרות ומאפיינים.
  2. תפיסת תפקיד המאמן – זהות ומודעות.
  3. מנהיגות המאמן כמודל לחיקוי.
  4. בניית מסגרת וכללים לתהליך האימון.
  5. גיבוש חזון ומטרות בתהליך האימון  והדרך לממשם.
  6. ממטרות לתכנית עבודה – אסטרטגיה וטכניקה.
  7. בניית תכנית אימון.
  8. עקרונות בבניית הדיאלוג עם המאומן.
  9. הקשבה כמפתח בתהליך האימון.
  10. התנסות באימון אישי כמאמן וכמאומן.
  11. אימון קבוצתי – עקרונות ודרכי יישום.
  12. ניתוח אירועי אימון והערכתם.
  13. מודל האימון והנחות יסוד באימון כמנוף להשגת מטרות.
  14. תפקידי הזרקור באימון – כאמצעי ליצירת שינוי.
  15. אימון במצבי קושי ותקיעות.
  16. אימון הלהבה הפנימית כקוד הגנטי של האימון.
  17. מנוף האימון באמצעות דימוי ומטפורה.
  18. חשיבה תוצאתית באימון.
  19. בניית הקריירה כמאמן לפריצת דרך.
  20. מיומנויות המאמן.
  21. יצירת חזון אישי והגדרת מטרות ויעדים.
  22. פיתוח חשיבה רחבה ויצירתית.
  23. מעגלי ההצלחה ותהליכי שינוי.
  24. העצמה אישית וחיזוק תחושת המסוגלות.
  25. משאבי התודעה.
  26. מפת האימון.
  27. שימוש באומנות באימון.
  28. שימוש בדמיון מודרך באימון.
  29. שיווק עצמי.

אודות המרצה: מר יניב גבריאל, עורך דין ויועץ מס

  • מומחה למיסוי ולפרישה.
  • מפתח תוכנת השכר "שיקלולית" מבית "ט.מ.ל מערכות מידע בע"מ".
  • יועץ מיוחד לרשות המיסים בישראל בנושא מיסוי ושינויי חקיקה והטמעתם בסביבה ממוחשבת.
  • מרצה בקורסים ובימי עיון לחשבי שכר בכירים של "לשכת רואי החשבון" (מיום שהחלו לפני כ- 15 שנים).
  • המייסד, המנהל והבעלים של ה"מכללה למיסים ולחשבונאות" (נוסדה לפני כ- 20 שנים).

לכל הקורסים

עבור לבית ספר

מיסים וחשבונאות

מיסים

חשבונאות

מיסים למתקדמים

חשבונאות למתקדמים

פיתוח ארגוני

ביטוח ופיננסים

שוק ההון

מקצועות הנדל״ן

מזכירות ומינהל

מחשבים ותקשורת

שפות